artykuły

Kierunek Internet

czyli ostatni dzwonek.


Najszybciej rozwijające się medium jest już częścią naszego życia. Kiedy wybieramy się do kina, kiedy planujemy wyjazd za granicę czy kupno sprzętu RTV, szukamy ciekawej oferty na stronach WWW. Na wizytówce obok numeru telefonu podajemy obowiązkowo adres e-mail, a na spotkania umawiamy się na Czacie lub GG. Internet przenika naszą kulturę, staje się jej częścią, dla wielu jest już codziennością. Czy można zignorować to zjawisko?


Internet kiedyś i dziś.

Z dnia na dzień Internet staje się coraz bardziej popularny, nieubłaganie zbliża się do nas. Trudno w to uwierzyć, ale Internet ma już 35 lat. W 1969r. powstała, będąca zalążkiem dzisiejszego Internetu, eksperymentalna sieć Departamentu Obrony USA o nazwie ARPANET (ARPA - Advansed Research Projects Agency). Początkowo stanowiąc narzędzie naukowo-badawcze, przekształcił się w środek powszechnej komunikacji. Na dzień dzisiejszy szacuje się liczbę użytkowników na 700 milionów.

Badania przeprowadzone przez firmę Morgan Stanley wskazują, że pod względem tempa adaptacji Internet jest najszybciej rozwijającym się z mediów. Światowa Sieć World Wide Web zagościła w 50 milionach gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych w ciągu zaledwie 5-ciu lat, podczas gdy radio zyskało tę liczbę w ciągu 38 lat, telewizja publiczna 13 lat, a telewizja kablowa 10-ciu.

O wielkości Internetu świadczy także ilość hostów czyli komputerów posiadających własny numer DNS, która na dzień dzisiejszy wynosi ok. 50 milionów.

Charakterystyczne cechy Internetu:

  • jest narzędziem interaktywnym, czyli pozwala na dwukierunkowy proces komunikacji,
  • umożliwia tworzenie przekazu skierowanego do indywidualnego odbiorcy,
  • stanowi medium typu pull - wymusza od użytkownika aktywnego poszukiwania informacji, co pozwala przedsiębiorstwu łatwiej zidentyfikować potencjalnych konsumentów i ich potrzeby,
  • funkcjonuje 24 godziny na dobę docierając jednocześnie do Internautów na całym świecie,
  • nadawcą informacji może być każdy, kto ma dostęp do Internetu,
  • pozwala na zintegrowanie instrumentów marketingu (np. poprzez reklamę internetową można zrealizować bezpośrednio zamówienie).

Czy Internet się opłaca?

Zalety Internetu dostrzegli nie tylko naukowcy, studenci, uczniowie, ale także konsumenci i przedsiębiorcy. To właśnie Internet pozwala klientom w sposób komfortowy dotrzeć do wybranych produktów, poznać ich charakterystykę i cenę bez wychodzenia z domu. To właśnie Internet pozwala firmom na kontakt ze swoimi klientami oraz partnerami, otwierając olbrzymi wachlarz możliwości marketingowych.

Internet pozwala na kreowanie wizerunku swojej firmy w sposób o wiele bardziej ekonomiczny niż tradycyjne metody. Umieszczenie firmowej witryny internetowej, to forma reklamy docierająca do milionów potencjalnych klientów w Polsce jak i na całym świecie. W sposób łatwy i precyzyjny pozwala dotrzeć z ofertą do wybranej grupy docelowej przy relatywnie niskich kosztach. W porównaniu z innymi mediami, Internet umożliwia błyskawiczną ciągłą, wręcz zautomatyzowaną aktualizację prezentowanych informacji przy minimalnych nakładach.



Paweł Bachula
1 | 2 | »» | cały artykuł góra strony

Słownik:

DNS

(ang. Domain Name Service), system określający nazwy domen w sieci internet. Tłumaczy numery IP na zrozumiałe dla człowieka, łatwiej identyfikowalne i rozpoznawalne. Domena

Formularz

Dokument internetowy, który pozwala w interakcyjny sposób pobierać lub przesyłać informacje, np. ankiety, księgi gości.

Grupa docelowa

Z jęz. ang. Target audience. Jest to grupa potencjalnych klientów do których kierowany jest przekaz reklamowy. Podczas tworzenia strony czy też reklamy, należy określić dokładnie profil grupy docelowej czyli kryteria społeczno-demograficzne takie jak wiek, wykształcenie, dochód, miejsce zamieszkania itp.

Internet

Ogólnoświatowa sieć komputerowa pozwalająca na dostęp do nieograniczonej ilości informacji, zawartych na komputerach podpiętych do sieci

IP

Skrót od angielskich słów Internet Protocol. Jest to unikatowy numer przydzielany każdemu komputerowi pracującemu w sieci. Umożliwia identyfikację każdego komputera wysyłającego lub otrzymującego informacje w Internecie. Adres ten zapisuje się jako cztery liczby 8-bitowe prezentowane w postaci liczb dziesiętnych z zakresu 0 do 255 oddzielone kropkami, np. 213.75.10.198.

Mailing

W internecie nazywany e-mailing, jest to reklama produktów lub usług przy pomocy poczty elektronicznej wysyłanej najczęściej do określonej grupy docelowej. Przesyłka może zawierać informację o firmie lub o jej produktach zaopatrzona w zdjęcia lub multimedia prezentujące ofertę lub konkretny produkt.

[więcej]


Copyright © 2012. Magnis Webdesign.
Strona główna | Mapa serwisu | Oferta | Realizacje | Kontakt
Strona główna - tworzenie stron www, serwisy firmowe, systemy zarządzania treścią